Första natten hos mormor

Inatt har mitt barnbarn sovit här för förata gången..Så himla mysigt har det varit. Han är så snäll och skriker ingenting..Däremot undrar jag hur en sådan liten spilevink kan ta en sådan stor plats i sängen :)

Flickan med snö i håret

"Det lillabageriet på strandpromenaden" av Jenny Colgan är nu utläst vilken härlig feelgood bok...Finns visst en del två också men den får läsas framöver. Nu har jag de tre första böckerna av Ninni Schulman på G först ut blir "Flickan med snö i håret"

Helsingfors

Kom idag hem från en kryssning till Helsingfors med min jobbarkompis Inger..Supertrevligt underbart väder och mycket skratt...

Hellre trash än fancy

Idag kom vi hem efter 3 nätter på Myfair hotell i Malmö..Har varit supermysigt..I Tisdags tog vi en heldag i Köpenhamn och vi har även hunnit med Skanör och promenerat runt i Malmö och hittade gulligaste huset...Ebbas hus...Annars har vi bara myst och haft det gott...Vi gillar ju udda ställen hellre trash än fancy så Christiania är verkligen ett ställe man kan sitta på hur länge som helst..Var så mycket folk där denna gången inte klokt hur de röker på..Men alla är fridfulla o glada och vi kommer återkomma snart igen dock inte för något annat än den billiga ölen..

Äntligen Semester

Ja nu är det äntligen semester..Jag firar in det med ett glas vin och en ny bok. Läste ut "Halta hönans hotell" igår en riktig feelgood bok den med..Älskar Saltön..Förra året var vi och kollade in där Saltön spelas in (Grundsund) fantastiskt ställe och vi åt räkmacka och drack en bärs på " Lilla Hunden" I morgon bär det av på äventyr hoppas nu att solen behagar visa sig...Lite iaf det är ju alltid nåt...Framöver vankas bla Malmö Köpenham Helsingfors och Polen..Vad som händer där emellan..Ja det får vi se...

Semester i sikte

Två jobbpass kvar sen väntar 4 veckors semester..

Mysig dag

Har idag varit ledig och haft en sypermysig dag ned 2 av mina kids.. Vi var först i våffelstugan i Lintalund och efter det åkte vi vidare till Långasand  i Falkenberg. ..Där intog vi en medhavd lunch i sanddynorna..Solen var framme då och då men kidsen hade ju klätt sig som Eskimåer..

Har idag varit ledig och haft en sypermysig dag ned 2 av mina kids.. Vi var först i våffelstugan i Lintalund och efter det åkte vi vidare till Långasand  i Falkenberg. ..Där intog vi en medhavd lunch i sanddynorna..Solen var framme lite då och då men kidsen hade ju klätt sig som Eskimåer..

Bästa jobbet

Idag har vi haft puben öppet..När inte de gamla kan ta sig till puben får vi ta puben till dem..Mycket poppis och alla äldreboende borde ha en pub..Idag bjöd vi även på ost och kex hade musikbingo och vår chef hade joddlarkurs...

Frukost intagen

God morgon...Frukost intagen och dags att återvända till Halta Hönans Hotell innan där bär av till jobbet..Idag är det återigen pubkväll för våra boende..

Tystnaden

Tystnaden är faktiskt underbar..Jag undrar om det kommer med åren då man uppskattar den? Är själv några dagar och det har inte hänt på två år det är verkligen en dos av harmoni för kropp och själ. Ingen att prata med ingen tv på det är jag och min bok...Underbart...idag somnade jag tom 2 timmar efter att jag kom hem från jobbet..Det handlar inte om att man inte uppskattar det man har utan tvärt om. Man får ta till vara på varje stund som ges. På jobbet man omringad av folk man ska vara social o lika dant när man kommer hem...Just nu tar jag vara på tystnaden även den behöver man få tillgång till ibland.

Halta Hönans Hotell

"Kvinnan på tåget" är utläst. Bra men lite seg och långdragen ibland men helt klart läsvärd..Nästa bok ut blir sista och avslutande boken om Saltön "Halta Hönans Hotell" av Viveca Lärn, visste inte att det fanns en del till så blev glatt överraskad älskar Saltön....Visst vill man veta hur det går för Johanna, Emily, Blomgren, Baskermannen Lotten och Roger och alla de andra på Saltön...

Läsa

Den lediga helgen har passerat och jag fortsätter med en ledig dag,  ingetvman kan klaga på..En vecka kvar sen vankas det semester..Solen den lyser fortfarande med sin frånvaro och idag blir det att läsa för hela slanten..

The Conjuring 2

Ikväll var vi på bio och såg The Conjuring 2..Ettan var ju superbra men tvåan var ännu bättre..Vilka rysningar och man hoppade till ett antal gånger..Hoppas verkligen på en 3:a..

Weber grill

Grillat är gott..

Loppisrunda

Blev en liten loppisrunda idag och jag kostade på mig 4 kaffekoppar med fat för 15 kr..

Ziggesgarage o Tapasbuffe

Vaknade i ottan idag men lyckades som tur var somna om..Igår hade vi en supermysig kväll i stan jag o sambon då vi var på Zigges Garage och åt Tapas...

Ett sista farväl

Idag 5 juli skulle du firat din 43:e födelsedag grattis kära bror. Idag har vi tagit ett sista farväl av dig. Din son och din kompis spelade fantastiskt bra, det blev ett fint avslut på din tid här på jorden..

Jönköping

Äggen är i magen och kopp två är upphhällt. Inväntar att min sambo ska komma hem från jobbet så vi kan ge oss av mot Jönköping då min bror ska begravas i efterniddag..Det blir skönt när allt är över han sitter nog där uppe och tittar ner på oss idag...

Bästa boklampan

Måste bara göra reklam för bästa boklampan. Den är dessutom lite smågullig och den lyser upp riktigt bra..

Majkopp

Sovit som en stock i natt..Det behövdes eftersom jag inget sov föregående natt..Vände och vred mig hit och dit och om man hade räknat det i kilometer så hade man väl hamnat i Haparanda..Ledig idag och det blir läsa som står högst på min prioriteringslista...Till frukosten idag inviger jag min majkopp som sambon fyndade till mig igår på loppis...

Kvinnan på tåget

Veckan och helgen färdigjobbad och solen tittade fram lagom till man slutade..Firar in det med att börja oå en ny bok..Läste precis ut "Gurun  i Pomonadalen" helt underbar feelgood bok..Nu har jag läst alla tre böcker om Göran och Yogi..Ett tips läs om du inte redan läst dem..Nästa bok ut blir "Kvinnan på Tåget" i morgon väntas en ledig dag och likaså på tisdag då det blir begravnig för min bror..

Känner mig så nöjd över denna jobbarvecka så mycket fint vi har gjort för våra gamla ..