Det blåser nästan till månen

Idag har det varit en supertrevlig dag..Vi var först i Haverdal och fiskade krabbor, det blev 43 st..Hann med ett snabbt stopp i Särdals kvarn..Det var inte lätt att hitta ett ställe att grilla på för det blåste nästan till månen herregud det är höst i Juni..Men skam den som ger sig en burgare blev det iaf..Tog sedan en tur till Frösakull för att försöka få upp draken i luften vilket gick sådär skulle man kunna säga..Vi avslutade med en runda på Japans golfbanor på Östra stranden vilket sväronen vann så han var stolt som en tupp..Nu är man helt slut känns som om man varit på en vandring i ett snöigt jokkasjärvi..Det biter i kinderna efter iskalla vindar..Men vad gör det när man har trevligt..

Fiskelycka

Idag blev det några timmars fiske med Johanna och Joni tyvärr fick ja inte ta del av fiskelyckan då jag bara hade lite nafsande på min mask..Men fiska är kul vare sig man får fisk eller ej..

Kantareller

Vi tog en runda i skogen idag och det blev en kantarellmacka av dagens fynd..Själv har man ju ingen näsa för att hitta svamp men 1 st hittade jag alldeles själv så jag känner mig stolt som en tupp...Linnea däremot var en värsting till att hitta kantareller..

Beer can chicken

Idag har vi testat att grilla beer can chicken..Jag måste säga att det var den godaste kycklingen jag någonsin ätit..Vilken mästergrillare min sambo är..Det tog ca 1,5 timme att grilla..Själv fixade jag ugnsbakade grönsaker med mögelost och honey gjorde en guacamole och grillade färsk vitlök...Denna kyckling blir det absolut igen..Superenkelt..Bara gnid in kycklingen med olivolja och rubbade den in och utvändigt med goda kryddor..Ta sedan en ölburk och drick ur halva häll i kryddor och delad vitlök i små bitar..Trä över kycklingen på burken och grilla i 200 grader i ca 1,5 timme..Mums..

Borta bra men hemma bäst

Det var tur att vi bestämde oss för att åka hem idag. Jag vaknade i ottan som vanligt och min andra hälft vaknade till efter en stund..Då hade jag själv både hunnit duscha och läst några kapitel ur min bok..Kl 8 var lyxkåken nedriven och runt halv 9 började regna sedan stod det som spön i backen ända hem..Det är supermysigt att vara hemifrån..Nu var ju vi först 2 nätter och levde lyxliv på hotell i Karlskrona med alla bekvämligheter och sedan i tält i Ystad utan el..Det är det som gör att man verkligen tar till vara på hur bra man verkligen har det hemma med alla faciliteter och vice versa..Klart man klarar sig utan el allt tar bara lite längre tid och stormköket är ens bästa vän...Vi har gaft sådan tur med vädret och jag har inget att klaga på..Men nu är man hemma och behöver inte köa till toan..Har haft ett par supermysiga dagar med hjärtat..Idag besökte vi Marsvinsholms slott och Smygehuk...Dags att vila ett tag för det känns som om vi behöver semester innan semestern är slut..Snart vankas nya äventyr man vet aldrig vad som händer..

Musteri makrill och Fritiof Piraten samt några stenar

Idag blev första stopp Ales Stenar och sedan hamnade vi på en marknad i Simrishamn det var vi och 3252 personer till ugefär...Vi drog vidare till Kivik och besökte Kiviks musteri,  hamnen och hälsade på Fritiof Nilsson Piraten och en annan trevlig snubbe som stod vid sitt hus och hade superfina stockrosor..Vi åkte tillbaka till Kåseberga och åt potatismos och makrill på Ahls Brygga i solskenet..Nu är vi tillbaka i lyxkåken och denna dag har gått den med..Over and out...

Godmorgon

Då har vi vaknat till liv o  vi har hunnit både med dusch och fixat frukost..Det var en händelserik natt eftersom jag vaknade i ottan att jag inte hade någon luft i madrassen så det var ju hårt och gott..Idag ska vi på upptäcksfärd i vårt vackra land och se vart vi hamnar..

Ystad och Wallander

Idag kom vi till Ystad och ska stanna en natt eller två eller varför inte tre? Man kan ju inte boka här utan vi fick ställa oss på kö för tältplats och efter 12 fick vi plats och satte upp vår nya lyxkåk som vi köpte igår på Intersport.Nu gäller det att ha rejäla grejer om vi ska börja leva campingliv..700 i rabatt så 1900 kr för en lyxkåk är ju inte illa. Vi har tagit en tur på stan och följt i Walanders spår och tagit det ganska softish efter alla hektiska dagar vi haft med allt farande..Vi har hamnat bland sociteten med husvagnar så vi är utan el..Mitt i smocken ligger vi och man kan inte låta bli att förundras..Folk har med sig hela sina hem i husvagnarna de har soffor kristallkronor garderober och hamockar tom trädgårdar har de med sig..Har dock ej sett någon fontän än..Vad hände med tjusningen för campinglivet när man har allt och lite till som man har hemma? Nä tacka vet jag våra lyxinrättning utan el...

Karlskrona

Idag vaknade vi innan tuppen och efter frukosten blev första stoppet Kristianopel jättemysig liten by..Efter det rullade vi vidare till Sturkö kvarn och Sandhamn samt Torhamns Udde som är Sveriges sydöstligaste Udde. Brändaholm stod på tur så vackert med dessa röda stugor att man skulle kunna sitta där en hel dag och bara titta..Så vackert att man skulle kunna gråta..Vilket väder det dessutom blev.. Vi tog sedan färjan till Aspö vilket var gratis och där vi besökte  Drottningskärs Kastell som också var gratis och svängde inom Lotstornet..Har varit 2 hektiska dagar med otroligt mycket att se..Nu är 2 nätter med lyxliv på hotell snart till ända och det bär av mot nya mål i morgon bitti då vi ska bo mer primitivt ombyte förnöjer och fortsättning följer...

Osteopaten...

Då har jag varit hos Osteopaten igen..Två veckor sedan sist och jag har varit utan smärta och domningar. .Inte klokt att man gått så många år med denna rygg och nacksmärta med diskbråck..Extrema bränningar i skulderbladen och 20 år med extrema domningar i händer och armar och 6 onödiga operationer..Då jag aldrig haft carpaltunnel men opererats ändå..sedan kom symptomen tillbaka efter varje operation..Sen slungats runt inom sjukvården och ingen har kunat hjälpa mig och de bara skickar runt mig hit och dit så var det så enkelt att uppsöka en Osteopat men det tipset har man ju aldrig fått från sjukvården....Något jag inte visste fanns..Känns som jag fått ett nytt liv ett liv som tidigare bestod av smärta och domningar..Paniksmärtor så jag inte vad jag skulle ta vägen..Inte en tablett intagen detta är bara så tummen upp..

Då var vi hemma igen

Ja då var vi hemma igen efter två hektiska och fina dagar  allt mellan Katthult Bullerbyn Runkesten och Byxelkrok Långe Erik och inte att förglömma Långe Jan och allt där emellan..Kommer hem till världens ösregn då kan man vara glad att man har tak över huvudet..Två superfina dagar men idag får man sova i sin egen säng för på tisdag ska jag och honey på nya äventyr..

Ja då var vi hemma igen efter två hektiska och fina dagar  allt mellan Katthult Bullerbyn Runkesten och Byxelkrok Långe Erik och inte att förglömma Långe Jan och allt där emellan..Kommer hem till världens ösregn då kan man vara glad att man har tak över huvudet..Två super fina dagar men idag får man sova i sin egen säng för på tisdag ska jag och honey på nya äventyr..

Öland dag 2

Idag besökte vi först Långe Jan och fortsatte därefter till Borgholm. Sedan vidare till Byxelkrok, Neptuni åkrar , hamnen och ut till norra udden och Långe Erik..Avslutade med en runda till Böda camping och Böda hamn och det var precis vad vi hann med under denna dag och kväll..I morgon bär det hemmet.

On the road igen..

Då har vi farit runt hela dagen..Första stopp blev Katthult och ett besök på Bullerbyn underbart fint väder. Vi hittade även till Runkestenen som även den låg i Ramskulla som Katthult gör. Man ska kunna sätta stenen i gungning med bara en hand fast det var inget vi klurade ut..Vi hamnade sedan i Timmernabben och besökte Gabriel Keramik och köpte min efterlängtade Keramikmugg ..Nu har vi landat på Saxnäs camping på Öland och i morgon ska vi göra ön...

Glassbiten o på tur med svärmor

Idag har det varit roadtrip fritt och vi har varit ute och rastat svärmor som brutit foten..Det fick bli en glass på Glassbiten i Halmstad. .I morgon är vi on the road igen mot nya äventyr..

Greveholm och Citadellet en Roadtrip denna onsdag..

Idag bar det av en hel del mil igen..Första stopp blev Greveholm ( Hjularöds Slott i Harlösa ) Där "Mysteriet på Greveholm" spelades in älskar den julkalendern så det var riktigt kul att komma dit..Synd bara att det är i privat ägo och och att man inte får gå in..En snäll vaktmästare såg oss och lät oss gå fram till huset..Nu kan jag bocka av detta på listan av ställen jag ska besöka innan jag dör. .Efter detta besökte vi Citadellet i Landskrona..Får se vart nästa Roadtrip har att erbjuda..Älskar dessa sätt att se vårt vackra land. Man behöver inte dyra stressiga Lisebergsdagar utlandsresor  och annat som kostar multum det finns en massa att göra till en mindre peng samtidigt som man får harmoni i tillvaron..Så ett tips: bara sätt er i bilen packa med er mat utrusta er med ett glatt humör och se vart kosan bär hän..

Roadtrip Deluxe

Idag har vi varit på en Roadtrip Deluxe. .Åkte kl 09.30 och kom hem kl 23.00..Vi började med en sväng till Tabergs topp vidare till Brahe Hus, Gränna och sedan med bilen över till Visingsö där vi åkte från ena änden  till den andra vilket gjorde att man såg ju så mycket som man inte sett tidigare..Vi besökte bla Kyrkan jag konfirmerades i och en rolig BP mack med gamla prylar..Väl efter några timmar på ön bestämde vi att vi skulle besöka Falks grav..Eftersom man är född och uppvuxen i Jönköping så hade man ju varit där ett par gånger..Men icke att man hittade dit på egen hand..Tur  vi hade GPS Anita till förfogande som tog oss dit vilket fick avsluta denna roadtrip..Supertrevlig dag..I morgon väntas nya äventyr..

Första semesterdagen blev med roadtrip

Idag är första semesterdagen av fyra veckor..Vi gav oss av på en roadtrip och hamnade först i Ängelholms hembygdspark där det fanns en hel del djur och annat att hitta på har aldrig varit där tidigare..Regnet stod som spön i backen men det var bara att gilla läget och infinna sig under ett paraply..Regnade inte så värst länge så det var inte lönt att börja lipa för vädret. .Efter detta åkte vi till Hovs Hallar vilket talar för sig själv med fina klippor som ligger vid Bjärehalvön i närheten av Båstad och Torekov...
Därefter blev det en tur Torekovs hamn..Lite småstopp efter det och man kan säga att det har varit en supermysig dag..

Roadtrip med min honey..

Idag har jag och hjärtat varit på roadtrip igen..Supermysig dag och vi åkte tillbaka till Särdals kvarn för att köpa mer rödlöks chutney vilket jag verkligen rekommenderar vi hade den i cremefraiche och som sås till grillat..Sen åkte vi till Fyren i Morups Långe hade inte en aning att det fanns en fyr där..Stannade till i Glommen hamn och åkte sedan vidare till Varbergs fästning och hade picknick och avslutade med Getterön för att kolla in lite fåglar som säkert hade rymt från stället för kvällen..Supertrevlig dag och det blir vad man gör det till man behöver inga charterresor och solen behöver inte lysa varje dag..I morgon börjar 4 veckors semester jag e på G..

Danska fall o Middag hos Ingrid o Arne

Idag blev det en tur till Danska fall..Trevligt och lugnt ställe nästan runt knuten aldrig varit där tidigare. Lite kul var att man kunde ringa ett nummer med sin mobil och man fick lite info om fallet och dess sägen..Kl 15 kom Ingrid och hämtade oss och vi spenderade en mycket trevlig kväll hos detta mycket trevliga par :) Tack och bock Ingrid och Arne för supergod mat och en trevlig kväll..

det känns konstigt utan smärta och en Roadtrip jag har fortfarande j

Igår var jag o honey på en liten roadtrip..Har ju suttit hemma med värsta nack och ryggsmärtorna av inte dess like och har haft allmänt tråkigt..Det var uppiggande att komma ut lite..Besökte bla Särdals kvarn jätte musigt ställe där köpte vi en god rödlöks chutney dom jag verkligen kan rekommendera..Har fortfarande ingen smärta sedan jag var hos Osteopaten och det känns så konstigt jag bara väntar på att smärtan ska återfinna sig igen..Man är ju så van att ha ont och det är en helt ny upplevelse som man inte varit med om på en massa år..

Ikväll har jag besökt en Osteopat

I kväll har jag besökt en Osteopat..Claes Henriksen "Balanserad kropp" Jag har ju haft en fruktansvärd smärta i både nacke och rygg ett par år och nu och domningar i händerna sedan jag var 18 år och opererat carpaltunnel 3 ggr i varje hand till ingen nytta problemen kvarstod. .Jag har diskbråck i både rygg o nacke och senaste tiden har det varit pest o pina o hur det än låter så blir man van att ha sin värk..Min sambo googlade på nätet o sa vi ska prova att gå till en Osteopat  vilket jag kände var lite ruffen och båg men ville ge det en chans  Efter 1 1/5 timme hos Osteopaten har jag inga paniksmärtor i rygg o nacke och inga domningar..Jag är ateist men nu undrar jag om inte gud hör bön...

Ännu en underbar dag

Ännu en underbar dag och Sverige visar sig från sin bästa sida..Tur man varit ledig två av dessa dagar och att semestern närmar sig med stormsteg..Att äta kvällsmat ute är ju bara hur mysigt som helst..Idag var vi i Haverdal och igår var vi till Tylösand så grillen går varm..