Kycklingtallrik

Ikväll gjorde vi kycklingtallrik med hemgjorda pommes..

Halloween

Igår hade vi Halloweenparty..

Full fart framåt

Idag blir en lång dag och kväll i Projektet..Jag och Inger måste bli klara med Baren för ikväll har vi Pubkväll för våra gamla..Vi får besök av Sveriges Radio och Hallandsposten..Vi får även dansuppvisning Cortina Line som kommer att dansa Linedance för oss..Nu är det full fart framåt som göller..

Helgjobb över

Goddagens.. Igår efter avslutat helgpass på jobbet stannade jag och Inger kvar ett par timmar. Våra gubbar kom och vi började att fixa till baren..Känner mig helt slut idag..Haft ont i huvudet sedan vi kom hem från Polen och det känns som om jag börjar få ont i halsen..Har varit mycket stress denna veckan och vi lägger ju ner alltför mycket fritid på Projektet..Men vad gör man inte för våra gamla..Hoppas att de kommer gilla baren när den är klar...Idag är en ledig dag, egentligen skulle man infinna sig på möte men NEJ dags man tänker på sig själv lite...

Melodikryss.

Jodå dags för kryss igen..Idag lyxar vi till det med Gordon Ramseys äggröra..

Soffläge

Härligt med ledig dag..Jag ska bara ta det lugnt läsa och kolla på Greys Anathomy sen är det helgjobb som väntar..Är fortfarande helt slut efter resan och jobb på det så inget dåligt samvete för soffläge idag.

Krakow/ Auschwitz/Birkenau

I lördags flög vi till Polen och Katowitce där ifrån taxi 1,5 timmar till Krakow där vi checkade in i vår lägenhet för de kommande 3 dagarna. Vi har gått flera mill känns det som men en fantastiskt trevlig stad att besöka. På söndag morgon hämtades vi upp Av Bobs Taxi haha vilken taxiresa ska du till Krakow och åka taxi boka Bob..Han är väldigt populär så var ute i god tid. Har aldrig skrattat så mycket i en Taxi förut han körde rena rama skådespeleriet med både James Bond tog på sig peruk å höll riktig låda..Han körde oss till Auschwitz där han ordnat med guide till oss. 3, 5 timmar där inne och sen körde han oss till Birkenau där samma guide guidade oss där igenom 1, 5 tim. En upplevelse att beslka dessa hemska ställen kände dock att man ville stannat längre och gå i sin egen takt så man hade tid att tänka efter lite..Men man fick ju inte gå runt själv.. Sen gjorde vi stan igen..Vi hade bokat in oss för ett besök i Lost Souls Alley...Besök det om du ska till Krakow du blir instöngd i en lägenhet mpste hitta koder och nycklar till nästa rum..Du blir skrämd av olika sorters väsen där inne..Jason med motorsåg dåre i rullstol ja besök själv..Allt är mörkt och man får med sig endast en ficklampa..Vi har väl gått flera mil ungefär försökt att se så mycket som möjligt på kort tid..Judekvarterens pubar uppskattade vi mer än torget vilket är en turistfälla men otroligt mysigt..Våga dig ut där det finns mindre turister.Tisdsg morgon gick vi upp kl 04 då vi hömtades upp utanflr lägenheten för vidare till Katowitce igen för att flyga hemåt..En riktig kanonresa som man gärna hade stannat någon extra dag på..Men men man kanske återkommer....

Härliga måndag

God morgon..Idag är dagen då dagen bara kommer vara. Helt okomplicerad inga måsten jag skiter i allt lixom. Visst är måndagar underbara ibland..Efter jobbarhelgen njuter jag nu av tystnaden, jag är 1 kg lättare och det känns verkligen i kroppen nästan så man skulle kunna dansa naken på en fiolsträng i Timbuktu. Nu väntar min frukost och läsning... En kriminalroman om ond bråd död..

Morotsmos

Gjorde morotsmos idag det har jag aldrig gjort tidigare, gott..Till detta grillad kycklinfile och currydressing på turkisk yoghurt..

Höstpyssel

Hunnit med mycket på jobbet ikväll, både höstpyssel och Melodikrysset..Hade med mina loppiskoppar och servetter som var mycket uppskattat till fikat..

Melodikrysset & Hembakat bröd

Dags för bästa lördagsnöjet..

Morfars filmjölksbröd

Ikväll har jag bakat Morfars filmjölksbröd..Supergott, en limpa till familjen och den andra ska jag ta med till jobbet och bjuda mina boende på i morgon kväll..

Tusenskönor

Då har jag läst ut del 1 av Fredrika Bergman serien och går raskt på del 2 "Tusenskönor"

Kycklingsoppa

Nu är det höst och då passar ju soppa bra. Idag gjorde jag en supergod kycklingsoppa. Hade i följande : 1 kycklingfilé 1 morot 1 bit purjolök, 1 gul lök 1 dl pasta en näve bönor och en kycklingbuljongtärning salt och peppar. Blev lite efterätt på det..Äpplen blandat med kanel och stevia blev en god "Äppelkaka" till det lite vaniljvisp...

Godaste Godingen

Hälsat på lilla godingen idag..

Äggkopp nostalgi på hög nivå..

En ledig dag igen och det blir att besöka min lilla goding en stund...Jag har äntligen lyckats få tag på Hammarplasts äggkoppar som jag hade när jag var liten..Nostalgi på hög nivå..

Johanna 23 år

Idag var vi och firade äldsta dottern som fyllde 23 igår..Jättehärligt att vi kunde sitta ute och fika på deras nybyggda altan..Mormor har så klart busat med godingen..Attans vad tiden går snabbt så fort han växer..

Kulturnatt Halmstad

Igår var vi en runda till Ullared fy faen vad folk det var det gick knappt att gå där inne. Blev inte mycket köpt denna gång. Kvällen var dessto trevligare då vi åkte in till stan och Kulturnatt/Pride. Hälsade på Jonnie o Pajjen i RFSL tältet och lyssnade på Jonnies tal..Blev middag på Harrys, kycklingvingar såklart...Sen blev det lite pubrundor och Magnus Carlsson på stora scenen