Bönor och morötter

Man var ju fortfarande mätt efter lunchen på sockerfrallan när kvällen kom..Idag blev kassler i med bönor och morötter..

En fullspäckad dag..

Idag har det varit full rulle..Varit hälsat på dotter o barnbarn och vi åt supergod lunch på Sockerfrallan..Sen var det in till stan och storhandla med sonen och möta upp andra dottern istan för att göra pass..Denna dag kom och gick..

Minus på vågen barnbarn och polisen

Då har man gjort sitt helgpass klart för denna gången och börjar veckan med en ledig måndag. - 0,8 kg visade vågen så jag är nöjd 3,7 kg ner på tre veckor. Det är ju samma visa varje år under sommaren att jag inte tänker på vad jag stoppar i mig..Nu står man ju där igen och får sakteliga ta tag i sig själv..Men men inte mej emot nu har man ju nåt att engagera sig i tills sommaren dyker upp nästa gång och man återigen stoppar i sig det man vill utan att bry sig..Jag lider inte det ska vara gött att leva..Men hur man än vänder och vrider på det så mår man alltid lika bra när man sätter igång med viktväktarna igen..Igår var det ett helsike. Hade en sån ballongmage att jag trodde jag skulle lyfta så idag blir det till apoteket..Sen en runda att hälsa på mitt lilla barnbarn, en runda till polisen för att göra pass till ungarna och sen blir det en runda till Ica Maxi för att storhandla..Tror denna lediga dag kommer att ta slut i ett nafs...Men först...Lite läsning såklart..

Veckans bild

Min frukostbild som veckans bild denna veckan i Melodikrysset..Kul :)

Lördagsmys

Dags för melodikrysset.. Senare bär det av för ännu ett kvällspass på jobbet..

Sekten som återuppstod

Från igår morse till idag så var " Sekten på Dimön " utläst..Det gick inte att sluta läsa, man vill bara läsa mer och mer riktigt bra bok..Spännande så det kändes i hela kroppen..Tack och lov fanns fortsättningen som e-bok på biblioteket så läsbegäret är räddat..Jag är så spänd på fortsättningen.."Sekten som återuppstod" av Mariette Lindstein..

Biffar på kycklingfärs

Idag blev det biffar på kycklingfärs. Så mycket godare än både nöt och blandfärs..Gjorde 50 grams biffar o allt tog slut då även ungarna tyckte kycklingfärs var bättre..

Gott

Dags för en smoothie i solen..Banan, 1dl lindahls kvarg vanilj utan socker frusna blåbär = Mums

Leksaker

Bild lånad från krabat.se

Eftersom man blev mormor i Maj så tittar man ju återigen på leksaker osv. Själv har man ju numera stora barn och leksaker är ett minne blott. Men nu finns det ju en ny liten pallevante i familjen som kommer att skämmas bort framöver. Krabat.se är en sida full med roliga leksaker. Där finns allt från riddarborgar, bondgårdar, nallar gåbilar  pussel papper och pyssel och mer där till..Man har ju kommit ifrån det där med leksaker och när jag tänker efter så slutade mina barn tidigt med att leka med materiella ting..Det är ju så när Tv-spel och liknande tar över.. Själv minns jag mitt dockskåp jag hade när jag var liten, jag verkligen älskade det och kunde sitta flera timmar i min egna värld och leka med det. Tyvärr var det inte lika stor entusiasm när jag köpte dockhus till mina egna flickor.. Skulle kunna säga de var totalt ointresserade av det dockhuset jag köpte när de var små..

Sol o ledig dag

Ledig dag innan helgjobb tar fart, solen lyser och himlen är blå..Jag kommer bli sittandes ute med min...Just det..bok..ska göra minsta möjliga denna dag..

Sekten på Dimön

Då har jag precis läst ut bok 5 av Ninni Schulmans Hagforsserie "Välkommen hem" lika bra och spännande som de 4 tidigare..Man vill bara läsa och läsa man kan inte sluta..Jag hoppas verkligen på en 6:e bok...Nu är det dags för "Sekten på Dimön" av Mariette Lindstein..

Köttfärslimpa

Idag blev det husmanskost: Köttfärslimpa med kantarellsås 9 sp

Grillkväll

Ikväll har vi haft grillkväll för våra boende..Själv fick jag nöja mig med min matlåda...

Måndag och ny vecka..

Ny vecka och minus 1 kg på vågen..Dags för lite frukost och spännande läsning innan det bär av till jobbet..

Grönsaker

All in på grönsaker idag och grillad kotlett hemmagjord salsa o svampsås...

Prins Bertils Stig

Idag blev det en promenad längs Prins Bertils Stig..Härligt väder och att promenera med denna utsikt gör att man blir lite mer taggad att gå än när man är runt på de vanliga rundorna.

Hemmagjorda chicken nuggets med cornflakes

Ikväll blev det hemmagjorda chicken nuggets gott så in i bomben, har bankat cornflakes en bra stund..

Fiske

Idag var jag och sambon ute på en liten fisketur..Själv höll jag mig till lite läsning istället..I morse läste jag ut
"Livet Motorcyklar och andra omöjliga projekt " av Katarina Bivald riktig feelgood, hade lite svårt att komma in i den till en början men sen var den hur rolig som helst..Idag började jag på 5:e delen av Ninni Schulmans Hagforsserie "Välkommen Hem" jag gillar ju som jag skrivit om tidigare inte inbundna böcker utan föredrar pocket..Men är man spänd på fortsättningen så är man..

Leverans

Idag hämtade jag ut en leverans med böcker från Bokus så nu har jag att göra ett tag..

Frulle o fralla

Så länge man sover på morgnarna nu nera beror säkert på åldern. Hur som helst riktigt skönt..Ledig helg och inga direkta planer än för dagen..Igår kväll passade vi lilla gossen ett par timmar supermysigt.Jösses vad han växer om man inte ser honom på en vecka..

Läsabstinensen

Ny morgon frukost och det bästa målet på dagen..Nu är det dags att lindra läsabstinensen innan det bär av till jobbet..

Favorit i repris!!!

Mätt igen och detta knyte går alltid hem, riktigt gott gör det alldeles för sällan bara..

Livet Motorcyklar och andra omöjliga projekt

Nu dags för ny bok, precis läst ut Ninni Schulmans 4:e bok " Vår egen lilla hemlighet " i Hagforsserien..En riktig bladvändare och jag har förbokat del 5 "Välkommen Hem" som borde komma snart. Under tiden får det bli
" Livet Motorcyklar och andra omöjliga projekt" av Katarina Bivald, ska vara en feelgood och det kan behövas efter allt som hänt i Hagfors de senaste 4 böckerna..Dessa får absolut 5 poäng av 5 så spännande och beroendeframkallande man vill bara läsa mer..

Min Easy Delight

Fick lite eld i baken och har nu förberett kvällens middag och även gjort matlådor till både mig och sambon till morgondagen. Nu var jag värd en omelett måste säga att min Easy Delight är guld värd..

2 ägg + lite vatten salt o peppar
4 skivor kycklingbacon
1/2 tomat
1 dl räkor

5 SP

Tre och en halv minut i micron vips så klart..Nu kan jag med gott samvete fortsätta min läsning...

Som en stock

Sovit som en stock i natt och det var skönt att vakna upp till en regnig ledig dag. Största aktiviteten för dagen blir ryggläge i soffan och läsa ut min bok...

Första dagen avklarad

Då var första dagen efter semestern avklarad, känns som om man inte ens varit där ifrån...I morgon är en ledig dag så man får vila upp sig :)

-1,9 kg

Dags för första jobbardagen efter semestern , börjar med en projektdag o i morgon är jag ledig..Vågen visade -1,9 kg så nu är det bara att köra på...

Sista dagen på semestern

4 veckors semester är efter idag slut...Har varit underbart och jag tycker att jag fått ut så mycket av den och är supernöjd. I morgon är det tillbaka till verkligheten som gäller men det känns faktiskt helt okej..Hoppas min läslust håller i sig bara det säger jag efter varje sommar och det brukar ju inte gå så bra med den när hösten kommer. Men jag ska ge det ett försök iaf som varje år..

Trevlans

Ikväll har det varit fullt hus här hemma. Dotter svärson med lille gossen,  svåger svägerska och svärmor har varit här på middag mycket trevligt..I morgon är sista semesterdagen för denna gång ett år tills den återkommer igen..

Vår egen lilla hemlighet

Har precis läst ut "Svara om du hör mig" av Ninni Schulman måste säga att det går inte sluta läsa hennes böcker man blir verkligen beroende och vill läsa mer, mer och mer..Tur att jag åkte till Ullared igår och köpte del 4 " Vår egen lilla hemlighet " Helgen är räddad...

Halmstad och pokémonjakt

Idag har döttrarna o jag varit inne i stan på pokémonjakt lille gossen snäll som vanligt och sov några timmar. Full rulle inne istan då de är Halmstad Cityfestival happenings överallt...

En torsdag och den kom och gick

Idag var jag med mina två döttrar och barnbarn på en blixtvisit i Ullared..Efter det var det ett besök till Sannarpsgymnasiet för information om kommande start fick reda på vilka som skulle gå i klassen samt träffa lärarna..Julia och Linnéa  hamnade i samma klass så det var ju kul. Sen fortsatte det med födelsedagsmiddag för Linnéa som fyller 16 idag och storstäd av huset..

Svara om du hör mig

Godmorgon..Inte klokt..Igår gjorde jag inget annat än läste..Läste "Pojken som slutade gråta" rakt upp och ner från första till sista sidan, det tog några timmar men man har ju semester och inget att ha bråttom till..Verkligen spännande från första sidan de två första böckerna jag läst..Böckerna handlar om journalisten Magdalena Hansson och poliserna Petra Wilander och Christer Berglund..Man kan säga som så att det händer mycket i Hagfors :)

Dags för frukost och vända det första bladet i "Svara om du hör mig"

Smoothie

Smoothie är alltid gott..Banan körsbär och blåbär i har jag även lite loka..

Pojken som slutade gråta

Igår läste jsg ut Ninni Schulmans första bok: "Flickan med snö i håret" Jättebra och spännande fram till sista sidan med ett slut man inte räknat med..Lättläst och man kom in i den med en gång såna böcker gillar jag. Nu är det dags för del 2 "Pojken som slutade gråta"

Nyttig hela dagen

Då har man varit nyttig hela dagen och äggförrådet är påfyllt..Smakade lindahls kvarg melon idag den var verkligen god och fräsch...

Mormors Goding

Idag har mormors goding varit på besök..Sicken sötnos han är...

Dags igen..

En vecka kvar av semestern dags att ta tag i sig själv och det är många månader sedan jag använde appen men men nu är det bara att köra på..Känner mig riktigt på G...

Barndop

Igår var det dop för lille gossen, han var så tyst och snäll som alltid..Efteråt bjöds det på god smörgåstårta och fika.. Jayden...Johan...Mika...

Gdansk

Vilken fantastisk resa till Polen vi har haft..Gdansk levererade verkligen och jag var så skeptisk till att åka dit. Så mycket vi sett och upplevt gillar man det historiska är verkligen Gdansk ett ställe att besöka..Vi har gjort gamla stan tog tåget till Sopot en dag där det var en underbar strand. Nästa dag blev det en skumpig tur med lokalbussen 1,5 tim för att besöka koncentrationslägret i Stutthof. Vi har åkt piratbåt och besökt platsen där 2:a världskriget  började i Westerplatte..Vi har sett så mycket och jag är så nöjd med vår resa vi var där 5 dagar och vi har säkert gått flera mil...Underbart trevlig stad billigt och man kan leva som en kung..Men en veckas semester till sen är man tillbaka i verkligheten...